mandag den 21. marts 2011

21. marts - en begivenhedsrig dag!

Der er national helligdag i dag i Sydafrika. For 51 år siden i dag d. 21. marts, blev 69 demonstranter mod apartheid skudt ned af politi i Sharpville, Sydafrika. Siden Nelson Mandela blev præsident har dagen i dag været en national helligdag - nu kaldet "Human rights day".

Det er også Christians fødselsdag i dag! 7 år bliver min store dreng! Han har haft en skøn dag og i aften er han ude at spise med far, emil og onkel Morten og tante Helle. Det ved jeg nemlig fordi jeg har snakket med ham over Skype!! Åh det var godt at snakke og sende fingernys! Både Christian og Emil blev båret rundt her hos Jane mens de gennem mit web-cam tjekkede det hele ud og fik lykønskninger med fra Jane og tante Maja, Erik, Hugo og Buster. Tillykke igen min store skat!


I dag har så også været dagen hvor jeg skulle se min frygt i øjnene! Vi har været i Rhino and lion parken... Lige dér hvor jeg blev bidt i ballen af en løve for fire år siden!!!
Jeg overlevede! Mest fordi jeg i dag ikke gik med ind, men i stedet stod udenfor og tog billeder! Hahaha
Det har været en rigtig fin og varm dag. 27 grader midt på dagen og varme fødder i sandalerne! Hugo og jeg har hygget os på bagerste sæde af minibussen når vi kørte rundt! Vi var meget heldige i dag- endte nærmest med at finde og se alle slags dyr, der er i reservatet.
I øvrigt igen et dejligt gensyn... denne gang var det vores guide/chauffør Liese. Hun huskede med det samme at vi havde mødtes før. Hun kørte os bl.a. rundt i Soweto da vi var her sidst.

Vi var først tilbage hos Jane kl. 17 SA-time. Godt varme i kinderne og trætte efter en lang dag fuld af skønne øjeblikke.
Dagen i billeder... (og til de der måtte synes der er lidt for mange billeder af dyr i forskellige positioner; Jeg har lovet mine drenge at uploade dem her!)



Buster er paralyseret af bøfler udenfor vinduet!





Baby 10 måneder gammel i morgen! Baby ligeglad! Baby står selv (og går sikkert selv ud i ankomsthallen i Billund!) :o)

En eller anden sammenlignede dens krøller med tante Mettes! Hmmm

Seje Hugo! Han passede godt på numsen!


Hjemme igen hos Jane

1 kommentar:

  1. Kære Mette.
    Selvom man nærmest får stress af at skulle læse indtil flere blogs hver dag, så vil jeg nu alligevel bruge et øjeblik på at udtrykke min lettelse over, at du overlevede gensynet med løverne! Jeg havde helt glemt den lille begivenhed indtil Iben mindede om den på facebook - men du havde tydeligvis husket den :-).
    Nyd fortsat dit ophold - sikke et privilegium at være med på sådan en rejse som tante!
    Kh
    Marianne :-)

    SvarSlet