søndag den 20. marts 2011

Tante is in the house!!!

Jeg er her!

I går eftermiddag blev jeg behørigt fragtet til Billund af alle mine drenge! De to mindste godt forberedte og dog en smule kede af at skulle sige farvel. Men det gik ok. Christian var en supermand, for han ville normalt have sat det tapre ansigt på og gemt det væk i maven, eller hvor det nu kan gemmes på en usund måde. Men han fik sagt hvordan han havde det og klarede dermed det hele på sundeste og sejeste vis! Emils film knækkede først da vi havde sagt farvel og jeg var ved at være gennem security... desværre nåede jeg at se det, men der var vist ingen der så mine tapre mor-tårer.


Der var tid til at tage elevatoren op til udsigst-etagen og kigge flyvemaskiner!



Afsted mod Frankfurt - ingen forsinkelser! Frankfurt viste sig fra sin venlige side! Det hænger angiveligt sammen med den velvillighed der følger med, når ens connecting flight også beflyves af Lufthansa! Der var i hvert fald en verden til forskel ift. sidst!
Da jeg ankom til Gaten var jeg for en stund sikker på at jeg ikke skulle til Sydafrika alligevel... det føltes ganske enkelt for grænseoverskridende at skulle sætte sig ind i SÅDAN en kæmpe flyver! Ladies and gentlemen - meet Airbus 380-800!!


Kom så til fornuft... hvad kunne der ske?!?!?? Ingne maskine af den størrelse ville da kunne lette fra landjorden, så der kunne vel ikke sle noget ved at sætte sig ind og gøre sig det lidt behageligt på nedre dæk?!
Ca. 11 timer senere var der Sydafrikansk landjord under landingshjulene! Luksustur! Ingen andre at tage sig af end mig selv! Godt og vel 5 timers søvn og god plads!

Og så tudede tanten igen!! Det var overraskende følelsesladet at vide at man er her igen! Alt i lufthavnen signalerede hvad vi var her for sidst! Og en blanding af det rørende i den tanke samtidig med at det næsten gjorde ondt i brystet ikke at have Emil med tilbage hertil fordi det er en del af hans historie! Så gennem lufthavnen til bagagebåndene med en pakke lommeletter og ud til den ventende taxachauffør!
Kinderne blev dog ikke mindre våde efter at være kørt gennem porten og Jane tog imod med krammere og Buster med familie stod og ventede ovenfor trappen!

Men nu har jeg fået tørret øjnene!!! Hugo og jeg har snakket i telefon med Emil og Christian og jeg er installeret i Room 3! Har i skrivende stund oplevet to af de fantastiske måltider man får her og er blevet introduceret til mit nye tante-barn der helt klart allerede har forstået, at hende tante Mette er en ret tosset personage! I hvert fald har han op til flere gange brudt ud i grin i min nærhed! ;o) Han er virkelig morsom! En rigtig bulldozer, grinebidder og røvbanan! Ham har vi været heldige med! :o))

Glæder mig til en nat i liggende stilling! Det varer vist ikke så længe nu....
Over and out from SA - må lige nå at poste indlægget for jeg har lovet mine poder derhjemme at de kan nå at se billederne inden sengetid!

Hyggen kan begynde!!!

Buster-manden! Nu i tante Mettes kamera!

I formiddag: Varmt nok til at svømme!

Mine rum...

... og denne gang endda helt for mig selv!

Buster pakker Emils gave op!

Eftermiddag: Græsplænen oversvømmet af hagl!!!!

Billederne fra vores safari-tur i 2007 bliver nøje studeret. Vi skal nemlig derud i morgen og så er det jo godt at vide hvilke dyr man skal holde øje med!

Prøv lige at se ham! Han er altså virkelig sjov og skør og lige til at spise!!!

4 kommentarer:

  1. Så er du der! Skønne billeder af tanten med tantebørnene! Skynd dig at tage dem alle med hjem!

    Knus herfra
    C.

    SvarSlet
  2. Åhhh hvor fantastisk. Ham Buster-prutten ser dælme også lækker ud fra et tante-kamera. Det lover rigtig godt.

    Knus fra Tante V.

    SvarSlet
  3. Godt at høre, Tante er kommet frem :D Skønne billeder!! Ha nu en god Safari-tur i morgen (Rhino- and Lion-stedet?).
    Misundelige hilsener, Metteline

    SvarSlet
  4. Uha hvor jeg glæder mig til at følge dig tilbage i SA. Der s.. da luksus at kunne følge to blogs om de samme lækre børn :o))) Vi takker og bukker :o))

    kh
    Bente (Bente & Ole zonen/verden)

    SvarSlet